13. 1. – 17. 1. 2025

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory o proměnlivosti počasí a jejich vlivy na přírodu – práce s obrázky
  • Tvoření mraku – nácvik stříhání, práce s vodovými barvami, míchání odstínů modré barvy
  • Grafomotorika: prstové cvičení motivované básničkou
  • PL: hledání rozdílného deštníku v řádku – procvičení zrakové paměti
  • Hádanky na téma ,,Počasí“
  • Báseň ,,Dešťové kapičky“ – nácvik básně pomocí pohybu
  • PH: ,,Meluzína“ – cvičení ve dvojicích, koordinace pohybu

KOŤÁTKA

  • Protiklady – SPH, hledání obrázků s opaky
  • Počítání rampouchů – číselná řada 1 – 15, řazení podle velikosti
  • Nácvik písní: ,,Sněží“ a ,,Rampouchy“
  • Lžičkovaná – štafeta v přenášení míčků na lžíci
  • Zimní překážková dráha
  • Zimní počasí – práce s dětskou encyklopedií

KUŘÁTKA

  • Vyprávění o změnách v přírodě, co je to – led, sníh, meluzína
  • Tvoření sněhuláka pomocí inkoustu
  • Nácvik pohybové říkanky ,,Sněhuláček panáček“
  • Překážková dráha ,,Když řádí Meluzína“
  • Protažení a procvičení kloubů horních končetin – grafomotorická cvičení

6. 1. – 10. 1. 2025

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: ,,Tři Králové, Paní zima“
  • Vyprávění zážitků z Vánoc kamarádům
  • Nácvik písně ,,Tři králové“ pomocí hrou na tělo
  • Pohádka na vršku – ,,Jak to bylo na Tři krále“ – rozbor pohádky
  • PH: ,,Mráz“ – procvičení barev, trénink postřehu
  • Grafomotorika: malování Paní Zimy na interaktivní tabuli – skupinová práce
  • K + M + B vybarvovaní obrázku na základě poznávání základních geometrických tvarů
  • Projekt: ,,Generace bez hranic“ – čtení dětem (společně celá MŠ)

KOŤÁTKA

  • Co mi udělalo pod stromečkem radost – vzpomínání na Vánoce slovem i kresbou
  • Tříkrálové koledování – pohádka a rozhovor o tradici a konci svátků
  • K, M, B, hledání slov se stejnými počátečními hláskami a vytleskávání hlásek
  • Kraluje paní zima – roční období, 12 měsíců v roce – práce s obrázky
  • Je pravda, že v zimě ……př.: se koupeme v rybníku – SPH, vyjádření ano x ne pohybem
  • Rozcvička s říkankou – nácvik říkanky s protažením
  • Bude zima bude mráz – poslech a rozbor písničky
  • Zimní počítání – zaznamenání počtu obrázků v zimní krajině
  • Proč byla zajíčkovi zima – četba pohádky a následná kresba

KUŘÁTKA

  • Co jsi dostal/a k Vánocům?- rozvoj řeči a komunikace
  • Tradice Tří králů- pohádka a rozhovory o tradici
  • VV- výroba královských korun- vystřihování, malba pomocí houbiček
  • Osvojování písně „Rampouch“- hra na nástroje, vytleskávání rytmu, co je to rampouch?
  • Rozcvička se zimní říkankou, pohybové hry se zimní tematikou
  • Grafomotorické listy- obtahování zimních vzorů, nácvik přesnosti a špetkového úchopu

16. 12. – 20. 12. 2024

V posledním týdnu tohoto roku 2024, jsme s dětmi společně vyráběli vánoční přáníčka, děti zdobily cukroví, zpívaly vánoční koledy, učily se vánoční básničky, tancovaly na oblíbené písničky. Také nás v tomto týdnu navštívil školní Ježíšek a dětem pod stromečkem zanechal bohatou nadílku, z které se všichni radovali. Během týdne jsme si povídali o vánočních tradicích, děti vyprávěly o zvycích, které dodržují doma a společně jsme se těšili na Vánoce 🙂

9. 12. – 13. 12. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Společné pečení a zdobení cukroví
  • Kapr- Sádrový odlitek svícne. Malování temperou
  • Rozhovor,, Co je to advent, Kdo je Ježíšek?
  • Betlém- společná výroba dekorace s příběhem
  • Vánoční rozcvička- Protahovací cvičení
  • Vánoční hádanky- hádej slovo s nápovědou 4 slov

KOŤÁTKA

  • Dokončení a zabalení dárků
  • Vánoční přání – lepení, malování
  • Pečení a zdobení cukroví
  • Jak voní vánoce – povídání o vůních, čichové rozlišení koření
  • Kamarád míč – cvičení s míči. Posilovací a protahovací cvičení s overbaly
  • Vánoce mám nejradši – nácvik básničky
  • Opakování vánočních koled

KUŘÁTKA

  • Jak zní Vánoce?- poslech a zpěv koled, hudební nástroje Vánoc
  • Pohádka „Příběh Vánoc“- proč je slavíme, kdo je Ježíšek, proč nosí dárky
  • Vánoční pečení a zdobení cukroví
  • Malba sádrového svícnu- sněhulák- tempery
  • Vánoční pohybová hra- přesnost, rychlost, paměť
  • Tvary- poznej předmět podle tvaru

2. 12. – 6. 12. 2024

Společně jsme tento týden zažili:
– Adventní setkání + Mikulášská nadílka (1.12.)
– Vánoční pečení cukroví – vykrajování, válení těsta
– Čtení dětem: Projekt Generace bez hranic

ŠTĚŇÁTKA

  • Tvoření čertíka a anděla- práce s lepidlem, malování tuší, muchlání papíru
  • PH: ,,Čertí honička“ , jógové zdravotní cvičení
  • Opakování básniček a písniček pro Mikuláše, čerta a anděla
  • Pohádka: Chaloupka na vršku – ,,Jak to bylo na Mikuláše“
  • Rozhovory o Mikuláši, mikulášské nadílce a správném chování lidí / dětí
  • Smyslová hra: ,,Hádej, kdo jsem“ – procvičení slovní zásoby
  • Logopedická pohádka: ,,O čertíkovi, který neuměl strašit“ (oromotorika mluvidel)

KOŤÁTKA

  • Nácvik Písničky pro Mikuláše a opakování písničky Čertí nemehlo
  • Koho čert do pytle nechce? povídání o dobrých lidských vlastnostech
  • Čertík – tvoření 
  • Z pracovních listů ,,Cestička čerta a anděla“ k dárku nebo ,,Co chybí Mikulášovi“ si mohly děti vybrat
  • Pečení perníčků a povídání dětí o zkušenostech s pečením
  •  Šup čertovi do pytle – štafetové skákání v pytli. Čertovská honička překážková cesta s pekla ad. cvičení v tělocvičně

KUŘÁTKA

25. 11. – 29. 11. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovor ,,Jaký je rozdíl mezi bajkou a pohádkou?“ , opakování dnů v týdnu
  • Nácvik říkanky ,,Povídám, povídám pohádku“
  • PH: Pozor, Liška!- rozvoj orientace v prostoru
  • Bajka ,,O lvu a myši“- převyprávět děj, jaké z toho plyne ponaučení
  • Karkulka- práce s temperou a houbičkou, stříhání a lepení- udržování čistoty při práci,
    správný úchop nůžek
  • Grafomotorika-Lev- Dokreslení ,,koruny“- rozvoj jemné motoriky

KOŤÁTKA

  • Pohádkové dny jsme si ještě o týden protáhli a doputovali jsme až do bajky. Na rozumový a
    řečový rozvoj jsme se zaměřili v komunikačním kruhu: Co je bajka? A logopedickou prevenci
    s hledáním rozdílů v PL Najdi Edu na posedu – hláska CH v říkance Bachyně z Bechyně.
  • Pokračovali jsme v tvoření z keramiky. A také jsme šikovné ručičky zapojili při modelování
    Perníkové chaloupky-
  • Užili jsme v tělocvičně několikrát cvičení se Sokolem – Pohádková dráha ( lavičky, žebřiny,
    hod na cíl, kotoul vpřed a válení sudů).
  • Zopakovali jsme si zpívanou dramatizaci pohádky O veliké řepě.
  • GL Lev v kleci učil děti rovné svislé a vodorovné čáry a správné držení tužky.

KUŘÁTKA

  • Pohádkové cvičení- pohybové hry na rozvoj hrubé motoriky, postřehu, přesnosti, spolupráce
  • Chodíme na procházky- chůze ve dvojicích, rozhlížení na silnici
  • Povídání pohádky „O Koblížkovi“- modelování Koblížků
  • VV- Jeníček a Mařenka v perníkové chaloupce- lepení, stříhání, vymalovávání, soustředěnost
  • Známe se navzájem- co se nám líbí/nelíbí, kdo chybí, kdo přišel, mluvíme a posloucháme se

18. 11. – 22. 11. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozbor klasických pohádek (práce s obrázky, rozvoj řečových schopností)
  • Ukázka nejoblíbenější knížky kamarádům
  • VV: tvoření „králíků z klobouku“ – nácvik stříhání, práce s temp. barvami a štětcem
  • Dramatizace pohádky: „O veliké řepě“ – dějová posloupnost, hraní rolí
  • PH: „Na vlka“- honička doprovázená říkankou, zdravotní cvičení motivované pohádkou: „O červené Karkulce“
  • Grafomotorika: pohádka „O perníkové chaloupce“ a nácvik dolního oblouku

KOŤÁTKA

  • K tomuto oblíbeném tématu jsme si zadali domácí úkol, přinést si nejoblíbenější pohádkovou knížku z domova. A kdo si knížku přinesl, pověděl o ní kamarádům.
  • Hledali jsme Perníkovou chaloupku a podle obrázků ji společně vyprávěli a skládali puzzle.
  • Zahráli jsme si pohádku O veliké řepě a plnili jsme pohádkový úkol o této pohádce – PL.
  • V tělocvičně jsme krmili draka – nácvik házení na cíl malými míčky. Prolézali jsme dračí slují. A cvičili se Sokolem
  • Hlavičky a řeč jsme protrénovali pohádkovými hádankami.

KUŘÁTKA

  • Dramatizace pohádky „O VELIKÉ ŘEPĚ“
  • Modelování perníkové chaloupky za pomoci plastelíny
  • Pohybová hra „VLK A KŮZLÁTKA“
  • Vyprávění pohádky „ČERVENÁ KARKULA“, prohlížení ilustrované pohádky
  • Rozlišování – kdo patří do jaké pohádky (JENÍČEK+MAŘENKA, VLK-KARKULKA, JEZINKY-JELEN)

11. 11. – 15. 11. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Význam slova drak v jiných souvislostech- homonyma
  • Příběh,, Vláďův drak- společná reprodukce textu, poučení z příběhu- nebýt lakomý, lež má krátké nohy, poprosit si o pomoc
    krátké nohy, poprosit si o pomoc,
  • Básnička ,,Drak“- zapamatovat si krátký text
  • Cvičení se Sokolem- rozvoj hrubé motoriky, postřehu, orientace v prostoru
  • Dráčci- opakování geometrických tvarů, rozvoj jemné motoriky

KOŤÁTKA

  • Povídali jsme si o pouštění draka a také o tom, že není drak jako drak
  • Dráčka zpěváčka jsme si vytvořili, abychom se učili skládat z papíru nanášet barvu tiskáním
  • Pohybovou hrou Dračí ocásky jsme si protáhli tělo
  • S malými míčky jsme trénovali házení do dálky
  • Při dračí stezce jsme v tělocvičně využili i další nářadí: žebřiny, lano , obruče a lavičky
  • S básničkou Draku, ty jsi vážně drak jsme si procvičovali řeč
  • A předmatematické představy jsme si vylepšovali počítáním draků a porovnáváním jejich
    velikosti

KUŘÁTKA

  • Pohádka o Svatém Martinovi- proč ho slavíme?
  • Cvičení se Sokolem v tělocvičně- manipulace s míčem, kopání do branky
  • Vv- dráčci- malba vodovkami, stříhání krepového papíru
  • Vycházky do přírody (hledání barevného listí) a na hřiště Družec

4. 11. – 8. 11. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma ,,Barvy podzimu“ – znaky podzimu, pojmenování obrázků
  • Hledání předmětů ve třídě dle jednotlivých barev
  • Uvolňovací cviky zápěstí – nácvik kreslení oválu
  • Pracovní list – vybarvování korálků dle předem dané posloupnosti barev
  • Zdravotní cvičení s využitím švihadel
  • PH: ,,Pan čáp ztratil čepičku“, ,,Na barevná auta“ (procvičení barev, orientace v prostoru)
  • Kytarový koncert v MŠ (viz fotogalerie)
  • Čtení dětem: Projekt ,,Generace bez hranic“

KOŤÁTKA

KUŘÁTKA

  • Balanční cvičení
  • Chůze po ortopedickém chodníčku
  • Překážková dráha s tunelem
  • Malba podzimního listí pomocí obtiskávání
  • Kytarový koncert v MŠ (viz fotogalerie)
  • Čtení dětem: Projekt ,,Generace bez hranic“

28. 10. – 1. 11. 2024

V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o svátku – Halloween a významném českém svátku – Dušičky. Děti malovaly dýně na papír a také si vyzkoušely opravdové dýně vydlabat. Společně jsme se v průběhu týdne naučili básničku ,,Strašidlo“ a zazpívali jsme si píseň o Halloweenu. Na závěru týdne jsme si udělali Hallowenskou maškarní u nás ve školce, kde byla přehlídka kostýmů, strašidelná diskotéka, spoustu zábavných her, tvoření (malování výrobků ze sádry) a malé pohoštění.

21. 10. – 25. 10. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory a práce s obrázky na téma ,,Lesní zvířata a příprava na zimu“
  • Poznávání zvuků zvířat- rozvoj sluchové vnímání
  • Vv: tvoření lesa se zvířaty- nácvik stříhání
  • Dramatizace pohádky ,,Boudo budko“- dějová posloupnost
  • ,,Ježčí dráha“ (Cvičení se Sokolem)- plazení, přitahování, skok, slalomový běh, válení sudů
  • Předmatematické dovednosti: počítání slabik u vybraných slov

KOŤÁTKA

  • Co se děje v lese je krásná knížka, která nás provázela celotýdenním hravým učením se o životě lesních (volně) žijících zvířat
  • O zvířátkách jsme si hodně nejen povídali. Také jsme hráli smyslově pohybové hry na veverky, ježečky, medvědy, lišky atd.
  • Rozvíjeli jsme jemnou motoriku při výrobě ježečka z papíru a z jablíčka
  • Předmatematické představy jsme  vylepšovali počítáním zvířátek a plodů, které si chystají na zimu

KUŘÁTKA

14. 10. – 18. 10. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Seznámení se s listnatými a jehličnatými stromy
  • Poznávání jedlých a jedovatých hub s demonstračními obrázky
  • Rozhovor,, Jak se máme a nemáme chovat v lese ?;Co se děje v lese na podzim?
  • Pohádka,, O jednom hříbku a dvou radostech“-nácvik trpělivosti, společný rozbor textu
  • Píseň ,,Houby“ s klavírním doprovodem, opakování písně ,,Stojí stojí bedla“
  • VV: Houby- Malování hub, otisk listů, práce s přírodním materiálem
  • Pracovní sešit: Smyčky L a P vázané (grafomotorika), opakování geometrických tvarů
  • Divadlo ,,Kašpárek a princezna“ (viz fotogalerie)

KOŤÁTKA

  • Pozorování proměn podzimní přírody
  • Rozlišení a pojmenování listnatých a jehličnatých stromů a jejich plodů.
  • Kaštánková štafeta – soutěž družstev s počítáním kaštánků. Stromové cvičení.
  • Houbaření v pohybové hře, i při práci s atlasem hub
  • Strom „koťátkovník“ malba stromu + obtiskování rukou
  • „JÁ“ kresba postavy
  • „Podzimní listy“ úkol od sokola v pracovním sešitě
  • „V lese“ nácvik písničky o tom jak se chováme v přírodě
  • Divadlo ,,Kašpárek a princezna“ (viz fotogalerie)

KUŘÁTKA

  • Modelování hub
  • Opakování- co najdeme v lese (zvířátka, stromy, houby)
  • Počítání s kaštany, vytváření obrazců z kaštanů
  • VV: Obtisk šablon (ježek, houba) pomocí temper na černou čtvrtku
  • Pracovní sešit: Obtahování a vymalovávání podle skutečnosti (jablíčko není modré)
  • Divadlo ,,Kašpárek a princezna“ (viz fotogalerie)

7. 10. – 11. 10. 2024

ŠTĚŇÁTKA + KOŤÁTKA

  • Nácvik básně ,,Deštík“
  • PH: ,,Bacily“- rozvoj hrubé motoriky
  • VV: tvoření zoubků- nácvik stříhání, muchlání papíru (procvičení jemné motoriky)
  • Rozhovory na téma: ,,Zdraví a oblékání na podzim“
  • Třídění zdravých a nezdravých potravin do skupin
  • HV: nácvik písně ,,Ve zdravém těle, zdravý duch“
  • Logo. chvilka- oromotorická cvičení

KUŘÁTKA

  • Povídání s tematickými obrázky (co vše můžeme vidět v lese na podzim)
  • grafomotorika: nácvik rovné čáry, nácvik správného úchopu tužky
  • VV: malba listů za pomoci obrysu, modelování houbiček
  • HV: hra na hudební nástroj, nácvik písně ,,Pod Dubem, za dubem“

30. 9. – 4. 10. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: ,,zelenina ze zahrádky a polní plodiny“
  • Smyslové hraní – poznávání dle chuti, hmatu, čichu
  • VV: ,,Mrkvičky“ – nácvik stříhání
  • Nácvik básně ,,Traktorista“ za pomoci pohybu
  • PH: ,,Bramborová sklizeň“ – rozvoj spolupráce ve skupině

KOŤÁTKA

  • Seznámení se s plodinami pole (brambory, cibule, zelí, řepa…)
  • Nácvik říkanky: ,,Brambora“ s pohybem
  • Píseň: „Cib, cib, Cibulenka“ s tanečkem, doprovod klavírem
  • Pohádka ,,O veliké řepě“ – společný rozbor pohádky
  • Grafomotorika- orání brambor – nácvik horního oblouku

KUŘÁTKA

  • Čtení pohádky: ,,O Veliké řepě“ – dramatizace
  • Omalovánky se zadáním (O veliké řepě)
  • VV: mačkání krepového papíru, výroba mrkviček
  • PV: učíme se chodit ve dvojicích
  • HV: osvojování písně ,,Měla babka“ + taneček

23. 9. – 27. 9. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • Grafomotorická cvičení v pracovním sešitě a v sešitě Sokolík (trénování svislých a vodorovných čar)
  • Pohybové hry v tělocvičně s tématem podzim/příprava na zimu
  • Třídění ovoce a zeleniny podle barev a druhu 
  • Zpěv písničky ,,Šel zahradník do zahrady“ včetně dramatizace
  • Básnička barevný podzim 
  • Vystřihování zavařovací sklenice, obtiskování ovoce temperovými barvami

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma ,,Jaké ovoce sklízíme na podzim?
  • “Přiřazování obrázků ovoce k obrázkům ovocných stromů“
  • Cvičení se sokolem- Skoky-přes překážku, snožmo, dřepmo
  • VV: Jablka a hrušky- zapouštění barev do klovatiny, lepení ovoce do “zavařovačky“
  • Nácvik písně ,,Měla babka“ s tanečkem
  • Smyslohraní- ochutnávka ovoce a zeleniny po slepu-rozvoj chuťového vnímání

KUŘÁTKA

  • Opakování ročních období a jejich charakteristika
  • Znaky podzimu a povídání o počasí
  • VV- Hrušky- zapouštění barev do klovatiny
  • Osvojování písně měla babka- taneček
  • Co je pod dekou?- hra na rozvoj paměti
  • Cvičení se sokolem- pracovní sešit- rozvoj grafomotoriky

16.9. – 20. 9. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma „Babí léto“
  • grafomotorika: „pavučinka“ (nácvik horního oblouku)
  • třídění listů do skupin – dle velikosti, tvaru, barvy
  • tvoření pavoučka s pavučinou
  • nácvik básničky „Babí léto“
  • HV: nácvik písně „Prší, prší“ a opakování dalších již naučených písní

KOŤÁTKA

  • rozhovor,, Jak vypadá babí léto?“ typické znaky babího léta
  • grafomotorika: pracovní list ,,Dokresli lístku cestičku“- nácvik rovné a klikaté čáry
  • ,,Pavouček“- proplétání pavučiny pavoučkovi- rozvoj jemné motoriky
  • seznámení se s programem ,,Se Sokolem do života“, kreslení sebe do sešitu(rozvoj fantazie)
  • smyslohraní- poznej počasí podle hmatu- rozvoj sluchu a hmatu

KUŘÁTKA

  • komunitní kruh- roční období a jejich typické znaky- přichází podzim
  • podzimní pohádka „Jak podzim zlenivěl“
  • projekt- roční období- malba temperami
  • pohybová říkanka „Podzim“

9. 9. – 13. 9. 2024

ŠTĚŇÁTKA

  • povídání o tom, kde je můj domov, kde bydlím, v porovnání se světem
  • seznámení se s globusem, mapami
  • procvičování prostorových pojmů před, pod, nad, vedle…
  • malovaní domečku vodovými barvami a tuší
  • seznamovací hra „Pavučina přátelství“
  • dramatizace pohádky „Boudo, budko“

KOŤÁTKA

  • rozhovory na téma,,Jak vypadá místo mého bydliště“
  • rozdíl mezi vesnicí a městem-umět říct základní rozdíly
  • četba krátké pohádky,,O krtečkovi a zajíci“-společný rozbor pohádky, umět si zapamatovat krátký text
  • VV,,Naše vesnička“-kolektivní koláž na velký papír, stříhání a lepení správný úchop nůžek
  • pohybová hra,,Uklízecí štafeta“-rozvoj hrubé motoriky a postřehu

KUŘÁTKA

  • projekt – Naše třída – prstové barvy, omalovánky (holka, kluk)
  • nová píseň- Prší, prší – k tomu hra na nástroje
  • první procházka za zvířátky
  • modelování sluníčka

2. 9. – 6. 9. 2024

Společně jsme si tento týden užili tyto akce:

  • kouzelnické představení „Se zvonečkem do pohádky“
  • zahájení plaveckého výcviku

ŠTĚŇÁTKA

  • zopakování pravidel soužití ve třídě a na školní zahradě
  • kresba: „Můj zážitek z prázdnin“ (vyjádření pocitů kresbou)
  • HV: „Kamarádi“ (vnímání rytmu hudby)
  • grafomotorika: „mořské vlny“ (uvolňovací cviky zápěstí)

KUŘÁTKA

  • prohlídka a seznámení se školkou, školní zahradou, společnými prostory
  • vzájemné seznámení dětí a také s p. učitelkami, učíme se jména kamarádů
  • omalovánka: „namaluj se ve školce“
  • pohyb. říkanky: „Pojďte všichni na rozcvičku“; „Kutálí se brambora“
  • taneček „Makarena“, hrajeme si na kapelu

KOŤÁTKA

  • rozhovory na téma „Jaké byly mé prázdniny“
  • grafomotorika: „Klubíčko“ (uvolnění zápěstí, správný úchop tužky)
  • nácvik říkanky „Všichni jsme tu kamarádi“
  • protahovací cvičení „Jóga hrátky se zvířátky“ (nápodoba zvířátek)

24. 6. – 28. 6. 2024

V posledním týdnu školního roku se celá naše školka věnovala tématu ,,týden bezpečnosti”.  Zavítala k nám paní policistka a povídala si s námi o pravidlech bezpečnosti během letních prázdnin. Koťátka a Štěňátka vyrazila na exkurzi a navštívila hasičský záchranný sbor na Kladně. A protože se nám u hasičů moc líbilo, tak nás navštívil sbor dobrovolných hasičů Družec, který si pro nás připravil i soutěže. V závěru týdne dorazil do školky záchranář Marek se svou sanitkou. Mnohokrát děkujeme všem, kteří se podíleli na tomto projektovém týdnu.  Přejeme všem krásné a pohodové prázdniny. 

17. 6. – 21. 6. 2024

KUŘÁTKA

KOŤÁTKA

  • Prstové cvičení k uvolnění ramenního kloubu, protažení prstů před činností
  • Rozhovory na téma: „Letní sporty, Olympiáda“
  • Ztvárnění jednotlivých sportů pohybem
  • Tvoření míče- práce s temp. barvami, nácvik správného stříhání
  • Přiřazování správného stínu- procvičení zrakového vnímání
  • „Malá Olympiáda“- skok do písku, běh, skok přes překážku, smyslové chodníčky

ŠTĚŇÁTKA

  • Ukončení projektu ,,Se Sokolem do života”
  • Exkurze na letiště Václava Havla
  • Rozhovory na téma: Letní hry a sporty” – bezpečnost během sportovních aktivit
  • Opakování již naučných básniček a písniček 
  • Dokončování pracovních listů v pracovním sešitě ,,Matematika předškoláka”
  • Pohybové aktivity na školní zahradě a dětském hřišti 

10. 6. – 14. 6. 2024

KUŘÁTKA

  • rozhovory o sportech, jaké známe letní sporty a jak je dělat bezpečně
  • grafomotorika ,,Olympijské kruhy”- obtahování správnou barvou, uvolnění ramenního kloubu
  • Nácvik říkanky ,,Jedna, dvě, tři”- seznámení se s číselnou řadou do 3
  • Nácvik krátké říkanky ,,Rozcvička”

KOŤÁTKA

  • rozhovory na téma „Nebezpečí v době prázdnin „ – jak se chráníme před ostrým sluncem, jak se zachováme při setkání s nebezpečným hmyzem nebo zvířaty, že bez svolení dospělých nevkládáme nic do úst a jaké nebezpečí v létě skrývá voda
  • Opičí dráha – zvládat nižší překážky a různé druhy lezení, pohybovat se koordinovaně a jistě
  • atletika – běh, hod do dálky horním obloukem, skok z místa do dálky
  • Moje zážitky ze závodění – kresba na základě citových prožitků

ŠTĚŇÁTKA

Projekt: ,,Mašinka, který jede do stanice Škola“

  • dějová posloupnost pohádky: „O Červené Karkulce“ – zapamatovat si děj pohádky
  • „Najdi devět rozdílů“ – nacházet rozdílné znaky, orientace na ploše papíru
  • „Najde Karkulka cestu k babičce“ – umět řešit jednoduchý labyrint  
  • výroba leporela: O Červené Karkulce“ – rozvoj jemné motoriky, správné držení tužky
  • grafomotorika: „Cesta lesem k babičce“ – nácvik vlnovky, napodobit cestičky ve směru šipky
  • Slavnostní rozloučení a vyřazení předškoláků

3. 6. – 7. 6. 2024

KUŘÁTKA

KOŤÁTKA

  • Nácvik básně a písně: „Vesmír? To je daleko?“ „Kosmonaut“ (zapamatovat si krátký text)
  • Shlédnutí naučného videa „Paxi“
  • Tvoření rakety a planety země (skládání ze základních geometrických tvarů, čistota práce při lepení, procvičení jemné motoriky)
  • Povídání na téma „Vesmír, planety, hvězdy, co naší planetě škodí“
  • Logo chvilka „Mimozemšťanská řeč“- procvičování hlásek AIEOU
  • Cviky s prvky jógy- měsíček, letadlo, pozdrav slunci

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: ,,Zvířátka v ZOO” – pojmenovat, charakterizovat jejich typické znaky, kde žijí, odkud pocházejí
  • grafomotorika: zrcadlové kreslení – dokreslit chybějící část zrcadlově
  • předmatematické představy: ,, Kočičky” – osvojení číselné řady nejméně do 6
  • pohybové hry na školní zahradě, kreslení křídami
  • výtvarně – pracovní činnost: ,,Žirafa – práce s kartonem, práce s temperovými barvami 
  • slovní hádanky k tématu: „Zvířátka v ZOO“
  • procvičování básniček a písniček na slavnostní rozloučení s předškoláky 

27. 5. – 31. 5. 2024

KUŘÁTKA

  • seznámení se s druhy vod (potok/rybník/moře/řeka), slaná X sladká voda
  • povídání si o živočiších kteří žijou ve vodě a vedle ní
  • grafomotorika: Mráček-protahování provázku přes brčko
  • Pohybová hra,,na rybáře”
  • Zpívání písně ,,Prší prší” se společnou rytmizací Orffovými nástroji
  • Oslava dětského dne

KOŤÁTKA

  • Život u vody – seznámení s pojmy: pramen, potok, řeka, moře, rybník, nádrž, přehrada, koloběh vody
  • Rákosníčkovi přátelé z vodní říše – seznámení s životem živočichů, žijících u vody a ve vodě (obohacování slovní zásoby), určování hlásky na začátku slova
  • Uvědomování si nebezpečí, které voda skrývá
  • Píseň „Deštík“ – zeslabování a zesilování hlasu, doplňování zpěvu hrou na tělo, PH: „Na rybáře a rybičky“ „Žába „a „Houpání na vlnách“ -hravé jógové cvičení
  • MDD-zábavné dopoledne – dětská party, veselé sportování na hřišti
  • Prolog 2024 Družec-Praha – děti byly podpořit účastníky již 15.ročníku Cyklotour Na kole dětem, který začal ve středu na místním hřišti

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Oslava svátku dětí
  • Nácvik písničky: „Školka“ a „Až půjdeme do školy“
  • Pracovní činnost: „Veselé obrázky“ – výroba obrázků ze zažehlovacích korálků
  • Předmatematické představy: „Klauni“ – kolik je čtverců, trojúhelníků, kruhů a obdélníků
  • Grafomotorika: „Veselé balónky“ – nácvik šikmého oválu
  • Pohybová hra: „Škatulata batulata“; nácvik tance: „Děti slunce“
  • Den dětí – výroba veselých jednohubek, zmrzlina, dárečky
  • Preventivní program s PhDr. Mgr. Evou Burdovou, MBA

20. 5. – 24. 5. 2024

KUŘÁTKA

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma: Exotická zvířata, Zoologická zahrada (poznávání zvířat z obrázků, procvičení pojmů malý, velký, tlustý, hubený)
  • Nácvik básničky: „Hurá do Afriky“ (zapamatování si krátkého textu)
  • Zpěv a taneček na píseň „Sloník Toník“ (napodobit jednoduchý pohyb)
  • Tvoření lvíčka (bezpečnost při práci s nůžkami, práce s temp. Barvami a netradiční pomůckou)
  • Poznávání zvuků exotických zvířat (rozvoj sluchového vnímání)
  • Jógové cviky- tygřík, slon, opice (protažení pohybového aparátu)

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: drobní živočichové a hmyz žijící v trávě
  • nácvik básničky: ,,Malý brouček“ – zapamatovat si krátký text
  • pohybová hra: ,,Berušky, domů“, zdravotně – preventivní cviky
  • Výtvarně – pracovní činnost: ,,Včelky“ – práce s netradičním materiálem, malba temperovými, skládání a stříhání papíru
  • pracovní list: ,,Šneci“ – určovat počty objektu v případech, kdy jeden objekt přibyl nebo ubyl
  • grafomotorika: ,,Život v trávě“ – let motýlů a včelek

13. 5. – 17. 5. 2024

KUŘÁTKA

  • Seznámení se s domácími a hospodářskými zvířaty a jejich mláďaty
  • Nácvik písně,,Krávy krávy”
  • Poslech zvuků zvířat a jejich poznávání
  • diskuse na téma: Jak se chovat a nechovat ke zvířatům?
  • Pohybová hra ,,Na psí boudy”
  • Ovečka- lepení a stříhání barevného papíru a vaty na papírový tácek
  • Cvičení se sokolem- hod míčem, chycení míče, trefování se do určeného místa
  • Procházka do lesa, stavění domečků z klacků

KOŤÁTKA

  • „Domácí a hospodářská zvířata“-procvičování znalostí o domácích a hospodářských zvířatech (způsob života, užitek, vztah člověka k těmto zvířatům, jejich mláďata)
  • Pohybová hra „Na kočku a myš“-orientace v prostorurychlá reakce na změnu „Na zvířátka“– motivační cvičení a cvičení s plyšáky
  • Veršované pohádky: Kuřátko a obilí, Začarovaný les – poslech veršovaných pohádek, seznámení s ilustracemi Jiřího Trnky
  • „Kam se kočička zaběhla “– rozhodnout o vzájemné poloze dvou objektů pomocí uvedených příslovcí místa
  •  „Krmíme kachny, Kočička chytá myšku „-rozvíjet grafický typ zvířecí figury v určité dějové souvislosti
  • návštěva koníčku u Bendlů v Dolním Bezděkově 

ŠTĚŇÁTKA

Projekt,,Mašinka” 

  • pohádka: ,, O Koblížkovi” – poslech pohádky a rozbor 
  • Pracovní list: vyčlenit hlásku ,,K,, na konci slova
  • Rozhovory na téma: vědět, jak de vyhnout nebezpečí, vědět, kam de v případě potřeby obrátit o pomoc, koho přivolat 
  • Výtvarná činnost: ,,Koblížek,, – kresba tuší a špejlí, malba anilinovými barvami 
  • ,,Skládanka Koblížka” – rozpoznat odlišnost v detailech, jednotlivé části složit v celek 
  • návštěva koníčku u Bendlů v Dolním Bezděkově 

6. 5. – 10. 5. 2024

KUŘÁTKA

  • Vyprávění o mamince, jak se jmenuje, jaké má vlásky, co ráda dělá, co ráda říká
  • Nácvik básničky pro maminku
  • Míčové hry – nácvik házení a chytání
  • Grafo. cvičené – učíme se nakreslit srdíčko
  • Tvorba třpytivého přáníčka (stříhání, lepení, malování)
  • Procházka za zvířátky, pozorování zvířecích maminek a jejich mláďátek.

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma: Den Matek (význam, povídání o mamince, popis maminky)
  • Předvádění domácích prací
  • Nácvik říkanky „Maminka“
  • Malování portrétu naší maminky
  • PH: „Maminka ztratila sukničku“
  • Grafomotorické cvičení „Vaříme“ (nácvik spirály)

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: “,,Den matek”, povídání o našich mašinkách (vlastnosti, vzhled, zájmy, …)
  • Nácvik básně: ,,Maminka je moje kráska”
  • Grafomotorika: ,,Motýlci” – nácvik spirály 
  • Předmatematické představy: ,,Je to pravda” – rozhodovat o pravdivosti nebo nepravdivosti
  • ,,Přání pro maminku” – otisky, lepení, podpis 
  • Pohybová hra: ,,Kytičky, hýbejte se”, cvičení se Sokolem, motivační cvičení se stuhami 

29. 4. – 3. 5. 2024

KUŘÁTKA

  • Diskuse- Jak se taková čarodějnice jmenuje a jak asi vypadá? Rozvoj slovní zásoby
  • Kočička- malování role papíru temperou,lepení očí,fousků, ocasu a čumáku
  • pokus-Míchání lektvaru, práce s netradičním materiálem
  • nácvik říkanky ,,Čáry máry”
  • Bubnování- hudební program
  • opékání buřtů

KOŤÁTKA

  • Rozhovor na téma „Pálení čarodějnic“ – tradice a zvyky
  • „Zábavné disciplíny „- let na koštěti, postrkování míčku koštětem k cíli, házení koštětem na cíl, vylézt na perníkovou chaloupku…
  • „Rej čarodějnic“-improvizovaný pohyb podle hudby
  • Hudební pořad „škola rytmu Bubnování „
  • Motivační pohádka: „Perníková chaloupka“-reprodukce pohádky, práce s textem, kde všude jsme se v pohádce s čarodějnicí setkali
  • Opékání buřtů

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Čarodějnice“ – tradice a zvyky
  • Nácvik písničky: „Ježibaby“ – seznámení s novou písní a rozvoj tonálního cítění
  • Čarodějnická překážková dráha: chůze, běh, přeskoky, podlézání
  • Pohybová hra: „Na kočku a myš“
  • Čarodějnický let po třídě – běh s vyhýbáním
  • Slet čarodějnic na školní zahradě – opékání buřtů
  • Čarodějnické bubnování ve školce

22. 4. – 26. 4. 2024

Týden „dnu Země“ ve školce:

  • rozhovory na téma: „Den Země“ – osvojení poznatků o přírodě a zdravém životním prostředí – třídění odpadů, aj.
  • Nácvik tance: „Popeláři“ a pohybová hra: „Dotkni se země“
  • Četba pohádky: „Neubližuj přírodě“ – sledování koloběhu vody
  • Výroba čelenek z papíru „Naše Země“ – procvičování techniky stříhání
  • Nácvik básničky: „Den Země“

Školní výlet Olšina:

  •  Návštěva EKO- farmy Křišťanov: stanoviště s úkoly, ukázka a odborný výklad (zubr, bizon, pratur, jak divoký, kráva), zkouška střílení ze zbraně, troubení na lesní rohy, poznávání stop, paroží
  • Návštěva lesní školky: exkurze lesní školkou, ukázka skleníků, ukázka pěstování stromků od semínka
  • Návštěva lesa a doprovodný program- opékání špekáčků, lesní stezka (poznávání stromů, rostlin a zvířat), ukázka „Železného koně” 
  • Naučná stezka okolo rybníku Olšina
  • Návštěva výstavy a akvárií „Svět pod hladinou” na Lipně ve Frymburku- ukázka krmení dravých ryb, poznávání sladkovodních ryb

15. 4. – 19. 4. 2024

KUŘÁTKA

  • Seznámení se s druhy brouků pomocí obrázků
  • Nácvik říkanky ,,Brouk”
  • VV: ,,Beruška”- malování na papírový tácek temperou, stříhání a lepení nožiček, teček a hlavy
  • Nácvik písně ,,Brouček”
  • Cvičení s Broučkem – Protahovací cvičení
  • Pohybová hra ,,Od vajíčka k motýlu”- rozvoj rychlosti a reakce

KOŤÁTKA

  • „Co jezdí, létá, pluje? „: seznámení s tradičními i netradičními dopravními prostředky, třídění na základě společných a rozdílných znaků, určování směru vpravo, vlevo, nahoru, dolů
  •  „Dopravní prostředek“ – výtvarné ztvárnění s naznačením jeho funkce
  • Slovní hra „Autobus“: určování hlásky na začátku slova
  • PH: „Na barevná auta“ a „Na semafor“: reakce na signál, chůze a běh ve dvojicích, čtveřicích
  • „Dvojitá loď, letadlo, výtah, kolo“: hravé jógové cvičení
  • Grafomotorika „Traktor orá“: sleduj cestu

ŠTĚŇÁTKA

  • Dopravní prostředky – poznávání, pojmenování, rozdělení (na silnice, ve vodě, ve vzduchu)
  • tradiční a netradiční dopravní prostředky + pojmenování dopravních značek 
  • Vystřihovaní dopravních prostředku a dolepovaní do správných skupin 
  • Kresba tuší dopravní prostředek a vykreslení vodovkami

8. 4. – 12. 4. 2024

KUŘÁTKA

KOŤÁTKA

  • grafomotorika: „Sluníčko” (uvolňovací cviky zápěstí)
  • PH: „Pan Čáp ztratil čepičku” (orientace v prostoru, procvičení barev)
  • představení a nácvik básně „Barvičky”
  • povídaní na téma: barvy- červená, žlutá, zelená, modrá, oblíbená
  • divadelní představení „Kašpárek a prasátko”

ŠTĚŇÁTKA

  • „Duha“ – pracovní činnost, práce s krepovým papírem, lepení, stříhání
  • „Vzal si mrak“ – nácvik písně za doprovodu klavíru, taneční improvizace k písničce
  • „Červená“ – nácvik básničky, zapamatovat si krátký text
  • „Hledej, co je kolem nás červené, modré, zelené a žluté“ – procvičování základních barev
  • Metodický list: „Barevné balónky“ – nácvik šikmého oválu; vybarvování – rozvoj jemné motoriky
  • Pytlíček s barevnými poklady

2. 4. – 5. 4. 2024

KUŘÁTKA

  • seznámení se s jarními květinami
  • nácvik říkanky ,,Pampeliška”
  • ,,Tulipány”- lepení lístků z barevného papíru, otiskávání brambor-nácvik špetkového úchopu
  • rozdělování kuliček podle barev
  • nácvik nové písně ,,Pampelišky”
  • jóga-Procvičíme tělíčko, jak se zdraví sluníčko-protahovací cvičení

KOŤÁTKA

  • „Ve včelím úle „(Štěňátko a včeličky): soustředit se na poslech pohádky, rozvíjet souvislé vyjadřování metodou rozhovoru nad obrázky
  • „Život v trávě „ : zdokonalovat techniku stříhání a lepení
  • „Beruško, kolik máš teček?“: osvojovat si číselnou řadu do 5
  • „Kam se schovala beruška?“: orientace na papíře (nahoře, dole…)
  • Grafomotorika „Beruška letí „: graficky zaznamenávat pohyb vycházející ze zápěstí
  • “Mája a motýl „(DVD pohádka): rozhovor o životě housenek, jejich zakuklení a přeměně v motýla
  • „Pilní mravenečkové“ (překážková dráha): orientace v prostoru, lezení, překračování překážek….
  • PH „Na včeličky“: rychlá reakce na změnu

ŠTĚŇÁTKA

Projekt: „Mašinka, která jede do stanice Škola“ – duben

  • poslech pohádky ,,O kohoutkovi a slepičce“ – rozbor pohádky
  • rozhovory na téma: ,,Velikonoční svátky“ – vyprávění zážitků
  • poslech zvuků domácích a hospodářských zvířat – rozvoj sluchového vnímání
  • grafomotorika: Bludiště „Cestička slepičky od jednoho kuřátka až ke čtyřem kuřátkům“ – rozvoj jemné motoriky
  • předmatematické představy: Pracovní list „Spočítej, kolik kuřátek se vylíhlo…“ – určit počet, orientovat se v číselné řadě
  • cvičení se Sokolem, pohybové hry v tělocvičně a na hřišti

25. 3. – 28. 3. 2024

KUŘÁTKA

KOŤÁTKA

  • rozhovory na téma „Jaro a Velikonoce” (tradice, zvyky, symboly, sdílení zážitků)
  • grafomotorika: „Zajíčkovo hopsání” nácvik horního oblouku
  • pracovní činnost: barvení a zdobení vyfouknutých vajec, pokusy s barvami
  • nácvik básničky „Jaro už je tu” (zapamatování krátkého textu)
  • hra na Orffovy nástroje: „Travička zelená”
  • PH: „Vajíčkové závody”, „Slepičí taneček”

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Velikonoce“ – seznámení s lidovou tradicí a zvyky
  • Nácvik koledy: „Hody, hody doprovody“
  • „Velikonoční kraslice“ – vyhledat věci určité velikosti a tvaru
  • Grafomotorika: „Kraslice“  – nácvik oválu zmenšováním
  • „Vajíčko“ – práce s netradičním materiálem
  • „Zajíček“ – procvičování techniky stříhání“
  • „Zajíček s mrví“ – lepení, čistota práce
  • „Kuřátko“ – práce se kartonem a papírem, lepení
  • Velikonoční stezka po Družci se zajíčkem

18 3. – 22. 3. 2024

KUŘÁTKA

  • rozhovory na téma jaro, seznámení se se změnami v přírodě
  • kočičky – práce s přírodním materiálem, otisky prstů
  • Cvičení se sokolem-nácvik hodu a chycení míče, držení rovnováhy
  • Pohybová hra ,,Zlatá Brána”
  • skládání obrázků z 2-4 částí
  • Vynášení Morany společně se ZŠ

KOŤÁTKA

  • Rozhovor na téma: Jak přichází jaro, první jarní den
  • Seznamovat se s tradicemi: vynášení Morany
  • Pracovní činnost: Klíč k jaru – zdokonalování se v technice stříhání, čistota při lepení
  • Grafomotorické cvičení: Sluníčko – vlnovky
  • Procvičování geometrických tvarů: Morana – umět pojmenovat kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník
  • Nácvik básničky „Morana „– zapamatování si krátkého textu
  • Pozdrav slunci – jóga pro děti, Jarní rozcvička – motivační cvičení

ŠTĚŇÁTKA

  • ,,Přišlo jaro do vsi” – charakteristické znaky jara, demonstrační obrázky 
  • Nácvik básničky: ,, Sněženka” – rozvoj slovní zásoby 
  • Poslech pohádky: ,,Jak se krtek připravoval na jaro” – rozbor pohádky 
  • Seznámení s novou písní: ,,Ospalá sněženka” 
  • Výtvarná činnost: ,,Klíč k jaru” – kresba tužkou, vybarvování
  • ,,Jarní zahrádka” – procvičování prostorových pojmů 

11 3. – 15. 3. 2024

KUŘÁTKA

  • nácvik nové písničky „Zedník“
  • hra na hudební nástroje – kapela (triangl, bubínek, chrastící vajíčka, dětské piano)
  • poznávání zaměstnání, vystřihovánky – pekař, policie, hasiči, zedník, kadeřnice
  • námětové hry na obchod, kadeřnici, doktorku, veterinu
  • tanečky na hudbu „Dělání, dělání“
  • hra na návrháře a švadlenky – zdobení a vyšívání košilky

KOŤÁTKA

  • rozhovory na téma: „Zima se s námi už loučí”
  • nácvik básničky: „Zimo, zimo, jdi už pryč”
  • tvoření Sněženky: stříhání, lepení a skládání papíru
  • seznámení s novou písní: „V zahradě na hrušce”
  • „Od semínka až po kytičku” časová posloupnost
  • PH: „Zlatá brána“
  • Grafomotorické cvičení: „Sluníčko“
  • Logopedická chvilka: pohádka „O jarním sluníčku“

ŠTĚŇÁTKA

  • opakování písničky: „Hrajeme si na zedníky“
  • pantomima na téma: „Povolání“
  • nácvik tanečku: „Popeláři“ a „Hasičská“
  • pracovní činnost: „Na cukrářku“ – práce s netradičním materiálem, muchlání papíru
  • grafomotorika: „Pletu, pletu svetr“ – dokreslování spirály od černého bodu s postupným zvětšováním
  • „Na Pekaře“ – modelování, rozvoj jemné motoriky
  • „Kadeřnice“ – procvičování správné techniky stříhání
  • „Námětové hry: „Na obchod“, „Na lékaře“, „Na zvěrolékaře“, „Na automechanika“

4. 3. – 8. 3. 2024

KUŘÁTKA

  • rozhovory na téma povolání a řemesla
  • Nácvik pohybové říkanky ,,Zednická”
  • ,,Cukráři”- výroba dortíků z papíru, temper a sypkého materiálu
  • Stavba komínů z dřevěných kostek-poznat rozdíl vysoký/krátký
  • PH:Semafor- reakce na barvu zelenou(utíkej),oranžovou(chůze) a červenou(stůj)
  • grafomotorické cvičení ,,Míchám polévku”- uvolňovací cvičení krouživými pohyby rukou

KOŤÁTKA

  • Co, kdo, čím – prohlubovat znalosti dětí o práci dospělých, o významu a účelu jejich práce, seznamovat je s využitím strojů při těchto pracích
  • Kadeřnice – já u kadeřnice “- zdokonalování se ve stříhání
  • Stavař – složit domeček z geometrických tvarů dle instrukce uč.(procvičování geometrických tvarů, složit celek z částí)
  • Zpěvačka, zpěvák – poznat hudební nástroje, podle obrázků poznat a zazpívat písničku s pomocí pí. Učitelky
  • Švadlena-vyšíváme šaty(grafomotorika) – dolní oblouk
  • PH Na řemesla (vědomě napodobit jednoduchý pohyb) a Na kominíky (motivační cvičení s míčky – podávání míčků nad hlavou, pod nohama – komínem…)

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Bez práce nejsou koláče“ – vysvětlení pojmu: povolání, profese, řemesla
  • Námětové hry: „ Na prodavačku“, „Na opraváře“, „Průvodčí“, „Zedník“, …
  • Pohybová hra: „Na sportovce“, „Na řidiče“, Motivační cvičení s cihličkami
  • Pracovní činnost: „Zedník“ – stříhání, lepení, dodržování čistoty práce
  • Předmatematické představy: „Zedník“ – uspořádat obdélníky dle stanovených pravidel
  • Nácvik básničky: „Povolání“ – snaha o zřetelný projev
  • Opakování písně: „Pec nám spadla“ a „Muzikantská rodina“

19. 2. – 23. 2. 2024

KUŘÁTKA

  • Seznámení se s naším tělem, povídání si nad obrázky lidského těla, pojmenovávání částí těla
  • Grafomotorické cvičení- pracovní list ,,čistím si zuby sem a tam“ nácvik spodního oblouku, úchop tužky
  • Pohybové činnosti: Tanec hlava, ramena, kolena, jóga hrátky
  • Skupinová práce- obrys kamaráda, vybarvení obrysu a dokreslení obličeje
  • Naučení nové písně ,,Človíček“ za doprovodu klavíru

KOŤÁTKA

  • sluch :  „Šla babička do městečka, koupila tam …“ (rozpoznat sluchem nejen zvuky, ale i slovní podněty)
  • čich, chuť :  „Poznáš mě? „(ochutnávání potravin – názvy chutí, hledání protikladů)
  • zrak : „Co tu bylo, co tu není“ (Kimovy hry-vyjmenovat co možná nejvíce věcí, které si zapamatujeme),  oko – pracovní činnost (čistota při lepení)
  • hmat :  „Co dokáží ruce“ (uvědomění si, co dokážeme rozpoznat hmatem) hra Na dotýkanou,
  •  „Co je tvrdé a co měkké“ – pracovní činnost
  • „Nafukování balónu“ a „Lev“ (jógové hravé cvičení)

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Lidské tělo“ – pojmenovat jednotlivé části těla
  • Nácvik básničky: „Lidské tělo“ a seznámení s novou písní: „Obličej“
  • Pohybové hry: „Ucho na ucho“, nácvik tance: „Hlava, ramena, kolena“
  • Pracovní činnost: „Kostra“ – práce s netradičním materiálem, zdokonalování techniky lepení
  • Grafomotorika – modelování lidské postavy

12. 2. – 16. 2. 2024

KUŘÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Zvířátka v zimě“
  • Seznámení s novou písničkou: „Medvědí trápení“
  • Prohlížení knih a časopisů k tématu
  • Výtvarná činnost: „Veverka“ – práce se suchým pastelem
  • Pohybová hra: „Na zvířátka“ a motivační cvičení: „Zvířátka“

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma „Naše tělo a zdraví” (práce s obrázky)
  • Třídění potravin na skupiny zdravé x nezdravé
  • PH: „Bacílek Emílek” a „Lepidlo slepilo”
  • Nácvik říkanky s pohybem „Tělíčko”
  • Správné mytí rukou (uvolňovací cviky zápěstí)

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Zimní hry a sporty“
  • „Hokejisté“ – metodický list, nácvik vlnovky, zubaté čáry
  • Nácvik básničky: „Na sněhu“ a opakování písní se zimní tématikou
  • Cvičení se Sokolem do života, pohybová hra: „Na sportovce“
  • Výtvarně – pracovní činnost: „Brusle“ – práce s inkoustem a zmizíkem, procvičování techniky stříhání

5. 2. – 9. 2. 2024

KUŘÁTKA

  • Čtení pohádky „JEŽKŮV ZIMNÍ SPÁNEK“, pohybová hra „JEŽEK SBÍRÁ ZÁSOBY NA ZIMU
  • Komunitní kruh – rozhovory nad obrázky zvířat, povídání o zimním spánku (ježek, medvěd)
  • Tvorba veverky, lepení a zdobení ocásku, malba štětcem, prstovými barvami, stříhání
  • Procházka do přírody, pozorování zvířat v lese, pozorování hospodářských zvířat (ovce, slepice, kozy)

KOŤÁTKA

  • „Vraní zpráva“ – přiblížit dětem život zvířat a ptáčků v zimě, upozorňovat děti na péči člověka o ně
  • „Stojí, stojí ohrádka“  – hra s obrázky, gymnastika mluvidel
  • „O ztracené rukavičce“ – procvičování posloupnosti, dramatizace pohádky a pracovní činnost (stříhání a lepení)
  • „Let ptáčků“ – a „Vrabeček“ – grafomotorika
  • „Bude zima, bude mráz“ – seznámení s písničkou, s jejím obsahem a melodií, sluchová hra: „Kam se ptáček schoval“
  • „Začarovaný les“ – motivační cvičení

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Co si oblékáme v zimě“
  • Výtvarně – pracovní činnost: „Rukavičky“ – vystřihování, práce s temperovou barvou, vatou..
  • Grafomotorická cvičení – pracovní list: „Křížené čáry“
  • Nácvik básně: „Rukavičky“ – zapamatovat si krátký text
  • Pohybové hry: „Rukavice“, „Čepice“, motivační cvičení s čepicemi

29. 1. – 2. 2. 2024

KUŘÁTKA

  • Nácvik písně ,,Huboval vrabčák na zimu“
  • Výroba ptačích krmítek z papírových rolí a ptačího zobu
  • Rozhovory na téma ,,Ptáci v zimě“
  • Pohybová hra ,,Kde máš svojí budku“

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Zimní období a sporty“
  • Tvoření „Krasobruslařka na rybníku“ (nácvik stříhání a práce s lepidlem)
  • „Hokej medvědí“- nácvik říkanky s pohybem
  • Pohybová improvizace zimních sportů
  • Nácvik písně „Medvěd na lyžích“

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Zdraví“ – uvědomění si vlastního těla, co děláme pro své zdraví, jak předcházet nemocem
  • ,,Mytí rukou“ – obkreslování rukou, otisky štětce
  • opakování písničky: „Medvědí trápení“ – doprovod na orffovy nástroje
  • nácvik básničky: Rozcvička“
  • Pohybová hra: „Ucho na ucho“ a „Baba Rýma“, Tanec „Hlava, ramena, kolena“
  • První lekce plavecké výuky

22. 1. – 26. 1. 2024

KUŘÁTKA

  • sněhuláci tvoření lepení, stříhání
  • krmení zvířátek v přírodě, pozorování, jak ubývají snědená jablíčka
  • zkoumání ledu, chůze po ledu, nácvik opatrnosti a rovnováhy, pozorujeme tání
  • kresba „PANÍ ZIMY“, dle vlastní fantazie
  • Pohybová básnička a vyprávění o vločkách co nosí bílé kabátky

KOŤÁTKA

  • Masopust – poznávání tradice, jak se určoval den průvodu, postavy a zvířata, která patří do průvodu….
  • výroba masopustních masek
  • masopustní průvod – procvičování pojmů první, poslední, těsně
  • masopustní rej – tanec a zpěv lidových písní
  • masopustní koláče – grafomotorika, plynulý krouživý pohyb
  • masopustní veselice – básnička

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory na téma: „Ptáčkové v zimě“ – jak jim v tomto období pomáháme
  • Hra: „Na ptáčky“ – gymnastika mluvidel
  • „Krmítko pro ptáčky:“ – grafomotorika, uvolňovací cviky ruky
  • Nácvik písničky: „Huboval vrabčák“ -seznámení s novou písní
  • Výtvarně – pracovní činnost: „Krmítko“ – otisky ruky, malba temperovou barvou
  • „Cesta ke krmítku“ – orientace v prostoru, reakce na pokyn: vpravo, vlevo, vpřed, vzad

15. 1. – 19. 1. 2024

KUŘÁTKA

  • Malování vloček pomocí solného roztoku
  • Naučení říkanky ,,Zima zima zimička“
  • Pozorování padání vloček venku
  • Stavění malých sněhuláků

KOŤÁTKA

  • Rozhovory na téma „Zimní oblečení“
  • Nácvik říkanky „Když se venku ochladí“ s ukazováním
  • Tvoření čepičky s rukavičkami- nácvik stříhání a práce s lepidlem
  • Procvičování základních geometrických tvarů (čtverec, trojúhelník, obdélník, kruh)
  • PH: „Lepidlo slepilo“, „Rukavičko, kde jsi?“
  • Hra na tělo- rytmizace názvů oblečení

ŠTĚŇÁTKA

  • Rozhovory k tématu: „Paní zima kraluje“
  • Pohybové hry: „Na Mrazíka“; „Koulovaná“; „Sněží“
  • Výtvarně-pracovní činnost: „Zimní krajina“ – malba štětcem, procvičování techniky stříhání, tupování vatovou tyčinkou¨
  • Opakování písniček se zimní tématikou: „Sněží“, „Sněhuláček“
  • Dechové cvičení s vločkami

8. 1. – 12. 1. 2024

KUŘÁTKA

  • poznáváme oblečení –   jak se zapne zip, jak obrátit neposlušné nohavice
  • překážková dráha, najdi svoje rukavice, bačkůrky, botičky
  • výroba kulíška s bambulí – prstové barvy, tiskátka, lepení, práce s krepovým papírem
  • poskládáme oblečení –   pexeso z oblečení
  • pohybová říkanka „KDYŽ SE TŘPYTÍ SNÍH“ 

KOŤÁTKA

  • „ Poznej, co kam patří „ – charakteristické znaky ročních období , učit se  přemýšlet a uvažovat
  • „Co dělám celý den“ -rozlišovat a správně označovat časové vztahy (ráno, poledne, večer) ve spojitosti s činnostmi významnými pro děti
  • „Týden „ – naučit se nazpaměť jednoduchou básničku
  • Hudební hádanky -poznat známou píseň podle melodie, zazpívaného úryvku, vyskytujícího se slova v písni, obrázku
  • „Den a noc „ -zdokonalování se v technice stříhání, dodržovat čistotu při lepení
  • „Sluníčko „ -horizontální linie vedená zleva doprava ( grafomotorika)

ŠTĚŇÁTKA

  • projekt „Mašinka“ – Hrnečku, Vař!“
  • poslech a rozbor pohádky „Hrnečku, Vař!“
  • „Barevné hrnečky“ – procvičování základních a doplňkových barev
  • výtvarná činnost: „Hrneček“ – rozvoj jemné motoriky, zdokonalování techniky stříhání a lepení
  • pracovní list: „Stejné hrnečky vybarvi“ – třídit předměty dle daného kritéria

2. 1. – 5. 1. 2024

KUŘÁTKA

  • stříhání tvarů-procvičování úchopu nůžek
  • nácvik písně: „Tři králové“ za doprovodu kytary
  • rozhovory na téma: „Moje Vánoční prázdniny“
  • protahovací cvičení- dětská jóga

KOŤÁTKA

  •  rozhovory s dětmi na téma „Zima a zimní období“
  • malování „Paní Zimy“ vodovými barvami, pokusy s mícháním barev
  • sledování pohádky: „Jak to bylo na tři krále“- rozbor pohádky
  • PH: „Mrazík“- rozvoj spolupráce a hrubé motoriky
  • nácvik písně „Tři králové“ za pomoci Orfových nástrojů

ŠTĚŇÁTKA

18. 12. – 22. 12. 2023

  • rozhovory na téma: „Jak jsme prožili Štědrý den“
  • seznámení  tradicí Tří králů – poslech pohádky, rozhovory nad obrázky
  • nácvik básničky: „Tři králové“ a poslech koledy: „My tři králové“
  • výroba leporela k tématu – stříhání, lepení, vybarvování
  • grafomotorické cvičení: „Královská koruna“ – nácvik rovné a šikmé čáry a napodobení kruhu
  • zpívání vánočních koled
  • hraní si s novými hračkami od Ježíška
  • tvoření vánočních přání a výrobků
  • pozorování vánoční výzdoby při pobytu venku
  • sledování vánočních pohádek
  • povídání na téma: „Vánoční zvyky a tradice“

11. 12. – 15. 12. 2023

KUŘÁTKA

  • příběh o vánoční hvězdě, modelování vánočního cukroví
  • stříhání a omalovánky – vánoční motivy
  • zdobení vánočního stromečku pomocí lepidla
  • překážková dráha „JEŽÍŠEK LETÍ“
  • nová pohybová básnička „ NA SANÍCH“

KOŤÁTKA

  • pohádka „O vánoční hvězdě“-soustředit se na poslech mluveného slova, omalovánka
  • pohádka „Nadílka „-povídání si o tom, proč nosí Ježíšek dárky především dětem
  • pohádka“ O vánočním smrku“ – poslech, malování vánočního stromečku
  • nácvik koledy „Koza rohatá“
  • tvoření dárečku pro rodiče – andílek
  • slavnostní vánoční dopoledne – zapálení třetí adventní svíčky, poslech a zpěv vánočních koled, vánoční tradice a zvyky, nadílka

ŠTĚŇÁTKA

  • „Pohádka o vánočním smrku“ – poslech a rozbor pohádky
  • „Vánoční hvězdička“ – tvoření z netradičního materiálu
  • zpívání a opakování vánočních koled a písniček
  • dopoledne u vánočního stromečku – nadílka a zapálení třetí adventní svíčky
  • „Andělíček“ – stříhání, lepení a skládání papíru

4. 12. – 8. 12. 2023

Společně jsme si tento týden užili tyto akce:

  • Čtení dětem „Generace bez hranic“
  • Preventivní program: „Les a lesní zvěř“
  • Mikulášská nadílka ve školce

KUŘÁTKA

  • tvoření čertíka pomocí uhlíku, stříhání a lepení
  • jógová pohybová chvilka, zábavné pozice ve dvojicích „jogahrátky se zvířátky“
  • Mikuláš – stříhání fousů- práce s rovnými čarami, práce s nůžkami
  • procvičování jemné motoriky- práce s lepidlem zdobení andělů třpytkami

KOŤÁTKA

  • opakování básniček a písniček pro Mikuláše, čerta a anděla
  • tvoření čertíka- práce s uhlem, lepení, stříhání
  • nácvik písně „Zimní“, vymýšlení zimního tanečku
  • rozhovory na téma „Advent“- vánoční tradice, zapálení druhé adventní svíčky
  • metodický list- procvičování pojmů: vlevo, vpravo, uprostřed, první, poslední

ŠTĚŇÁTKA

  • oromotorická cvičení- udrž tužku nad rtem
  • tvoření andělského přání- lepení a stříhání
  • nácvik básně ,,Mikuláš“, zpěv koledy „ROLNIČKY“
  • slavnostní zapálení 2.adventní svíčky, komunitní kruh
  • cvičení na gymnastickém koberci, prvky jógy, preventivně- zdravotní cvičení „andělský let“

27. 11. – 1. 12. 2023

KUŘÁTKA

  • vyprávění o pohádkách, představení pohádkových postaviček
  • poslech pohádkových písniček – poznávačka
  • četba andělské pohádky
  • tvoření andělíčka, tempery, lepidlo, nůžky

KOŤÁTKA

  • pohádka „ Kterak Křemílek a Vochomůrka seřídili hodiny s jednou ručičkou „
  • společné besedování o nastávající zimě, co se děje v přírodě ,střídání ročních období
  • „Advent nastává“ – poslech koled, rozsvícení první svíčky ,ozdobení vánočního stromečku
  • výroba papírových adventních věnečků
  • „Zima,zima,zimička…..“ motivační cvičení

ŠTĚŇÁTKA

  • „Advent“ – rozhovory nad obrázky, pohádka „Kterak Křemílek a Vochomůrka seřídili hodiny s jednou ručičkou“
  • zdobení Adventního věnce a stromečku
  • cvičení se Sokolem – přeskoky, skákání panáka
  • výtvarná činnost: Adventní věnec“ – vybarvování pastelkami, procvičování techniky stříhání
  • „Adventní svíčky“ – procvičování počtu, třízení dle velikosti, barvy…

20. 11. – 24. 11. 2023

KUŘÁTKA

  • nácvik básniček o vrabci a sově
  • oromotorická cvičení- foukáme jako balónek, udrž tužku nad horním rtem
  • opakování písní a básniček na Advent
  • tvoření ptáčků prstovými barvami
  • povídání o ptácích a jaké nám tu zůstanou na zimu

KOŤÁTKA

  • tvoření Večerníčka – skládání čepičky podle vzoru, správný úchop tužky
  • prohlížení pohádkových knih, diskuze nad pohádkovými příběhy
  • poznávání písniček ze známých dětských pohádek
  • nácvik básniček a písniček na blížící se Advent
  • rozhovory na téma: „Pohádky“ – nejoblíbenější pohádka a její převyprávění

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: „Počasí na podzim“ – sledování
  • prstové cvičení: „Dešťové kapičky“ a básnička „Déšť“
  • „Déšť“ – grafomotorika – vodorovné čáry
  • opakování písniček a básniček na Adventní setkání
  • výtvarně – pracovní činnost: „Deštník“ – malba štětcem, skládání papíru do harmoniky

13. 11. – 16. 11. 2023

KUŘÁTKA

  • preventivní program červený kříž
  • tvoření ptáčků křídou a obtiskem dlaně
  • procházka, poznávání obce – léčivá studánka
  • zpěv písniček, tanečky s většími dětmi ve školce
  • jógové cvičení, nácvik pozice “orel”

KOŤÁTKA

  • bajka „Liška a čáp“ – co to je bajka a jakou moudrost nám zprostředkovává
  • grafomotorika – „Čápi na komíně“ vodorovné čáry
  • poslech a společná reprodukce příběhu „Proč pes žije s člověkem“
  • pohádka „Vlk a tři čuníci“-dějová posloupnost, výroba papírového čuníka
  • preventivní program „Když Alenka stůně“ – návštěva pracovnice Červeného kříže

ŠTĚŇÁTKA

  • nácvik básničky: „Týden“
  • „Kdo přišel pomoci dědkovi první a kdo poslední?“ – orientace se v řadě
  • motivační cvičení: „O veliké řepě“; Cvičení se Sokolem  
  • preventivní program „Když Alenka stůně“
  • hudební pořad pro děti: Uhlíř, Svěrák – Hutník Kladno

6. 11. – 10. 11. 2023

Společně jsme si tento týden užili tyto akce:

  • Čtení dětem „Generace bez hranic“
  • Tančící pes Karel ve školce
  • Když kytara zpívá „Světem křížem krážem“ – kytarový koncert

KUŘÁTKA

  • Zdobení strašidýlek
  • Procházka obcí – tři kříže, socha sv. Antonína Paduánského
  • Pohádkové divadýlko – šípková Růženka
  • tanečky na pohádkové písničky

KOŤÁTKA

  • Nácvik básně „Barvičky“
  • Navlékání barevných korálků
  • Hledání barevných listů
  • Obtiskování listů
  • PH: „Na barevná auta“, „Barvičky, barvičky hýbejte se!“

ŠTĚŇÁTKA

  • Barvy podzimu – otisky listů
  • Básnička „Podzim“
  • Seznámení s písní „Listopad“
  • „Ježkovi cestičky“- vyznačování cestiček
  • Seznámení s básničkami a písničkami na Advent

30. 10. – 3. 11. 2023

Tento týden se v naší školce nesl vyloženě v“ duchu“ strašidel, duchů a skřítků …ale nikdo z nás se nebál, vždyť jsme to byly my, převlečené děti 😊. Hrály jsme různé hry, skládaly puzzle, počítaly dýně… ale ze všeho nejvíce se nám   líbila dětská párty, na které kromě písniček nechybělo ani spoustu dobrůtek. Také za námi do školky přišel skřítek, kterému jsme vymyslely jméno a on nám na oplátku připravil haloweenskou stezku plnou úkolů, na jejímž konci na nás čekala odměna. Na závěr týdne jsme si řekly, že u nás dodržujeme svátek zesnulých Dušičky.

23. 10. – 27. 10. 2023

KUŘÁTKA

  • tvoření perníkové chaloupky z modelíny
  • výlet za zvířátky (kozy, kohout, slepice, ovce)
  • procházkou na rozhlednu
  • taneček ,“Hlava, ramena, kolena“

KOŤÁTKA

  • pohybová hra: „Vítr”
  • dotváření pohádky „O dráčkovi, který neuměl létat”
  • vymýšlení jmen pro draky
  • výroba dráčka
  • zdravotní cvičení s našimi vyrobenými dráčky

ŠTĚŇÁTKA

  • plody podzimu – sběr a názorná ukázka
  • básnička „Kaštany“
  • motivační cvičení s kaštany a ořechy
  • „Padající listí“ – procvičování počítání
  • „Dubínek“ – pracovní činnost, muchlání papíru, stříhání a lepení

16. 10. – 20. 10. 2023

KUŘÁTKA

  • ptačí tanec na hudbu, 
  • pozorování a rozlišování barev listí
  • překážková dráha 
  • hra na jména s míčem 

KOŤÁTKA

  • „Na poli „ seznámení s polními plodinami, s jejich zpracováním a s pracemi na poli  ( rozhovory, vycházky )
  • „Jak orá traktor“ – grafomotorika
  • „ Strašák v poli„ – výtvarná činnost
  • „Pohádka o řepě„ – společná reprodukce pohádky, dramatizace, procvičování dějové posloupnosti
  • ,,Zvířátka na poli,, – motivační cvičení, ,,Strom“ – hravé jógové cvičení

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: „Podzim“ – charakteristické znaky
  • „ O pyšném drakoví“ – poslech pohádky a vyvození mravního ponaučení
  • „Nebe plné draků“ – nácvik básničky a vyrábění draků
  • „Závody dráčků na nebi“ – pohybová chvilka!
  • procvičování pojmů: vlevo x vpravo + “Let dráčka“ – uvolňovací cviky zápěstí

9. 10. – 13. 10. 2023

KUŘÁTKA

  • procházka na kukuřičné pole, pozorujeme přírodu, ptáčky
  • tiskátka z jablíček a otisky ruky ,,Žaludy“
  • tanec „Macarena“
  • básnička „Kaštany“
  • píseň ,,Lečo´´

KOŤÁTKA

  • hledání cestiček pro ježečka
  • pohybová hra: Veverky houbařky
  • báseň: „Podzim“
  • píseň: „Ježek“
  • tvoření skřítků Podzimníčků
  • vycházka do lesa a na louku – pozorování přírody a znaků podzimu

ŠTĚŇÁTKA

  • „Co pěstujeme na poli“ – bedýnka s názornou ukázkou
  • „Traktor na poli“ – pracovní činnost
  • cvičení s bramborami a hra „Šťouchaná“
  • opakování básničky: „První pohádka“ a písničky: „Jedna, dvě, tři, čtyři..“
  • grafomotorika: „Let vlaštovek nad polem“

2. 10. – 6. 10. 2023

KUŘÁTKA

  • Výtvarné tvoření jablíček klovatinou a temperami
  • Básnička „JEŽEK“ s maňáskem
  • Tanec „MAKARENA“
  • Procházka do přírody s většími dětmi – sběr přírodnin
  • Pečení jablečného závinu
  • Procvičování barev „PAN ČÁP ZTRATIL ČEPIČKU“

KOŤÁTKA

  • projekt: „Generace bez hranic“ a „Cvičení se sokolem“
  • pečení štrúdlu
  • „Foukej, foukej, větříčku, Vezmi žlutou tužku“ podzimní veršování
  • „Měla babka čtyři jabka“ propojení zpěvu a tance
  • „Koulelo se jablíčko“ (cvičení s malými míčky)
  • „Podzimní zahrada „výtvarná činnost, rozhovory nad obrázky

ŠTĚŇÁTKA

  • dokončení tématu „Košík plný ovoce“- pečení jablečných taštiček
  • opakování písniček: „Hruška“ a „Měla babka“
  • pohádka „O Budulínkovi“ (Projekt: „Mašinka“)
  • projekt: „Generace bez hranic“ – čtení babiček v MŠ
  • počítání hrášků a kreslení mističek pro Budulínka

25. 9. – 29. 9. 2023

KUŘÁTKA

  • týden plný ovoce a zeleniny
  • rozcvička s jahodovou odměnou
  • tvoření mrkvových obrázků za pomoci lepidla
  • procházka za zvířátky
  • modelování brambory podle básničky

KOŤÁTKA

  • tvoření mrkviček lepením zmuchlaných papírových kuliček
  • nácvik básně s pohybem: „Šel zahradník s motykou“
  • poznávání zeleniny na obrázcích, zeleninové puzzle
  • pohybová hra: ,,Na mrkvičky“
  • „Košík plný zeleniny“- procvičování číselné řady od 1-4

ŠTĚŇÁTKA

  • rozhovory na téma: „Košík plný ovoce“
  •   nácvik písně: ,,V zahrádce na hrušce“
  • dechové cvičení: ,,Na stromy a vítr“
  • kresba ,,Jabloňky“ a výroba jablíček z krepového papíru
  • motivační cvičení s ovocem

18. 9. – 22. 9. 2023

KUŘÁTKA

  • vyprávění na téma: „Les a zvířátka“
  • prohlížení obrázkových knih k tématu
  • „jógohrátky“ se zvířátky
  • zpěv lidových písní

KOŤÁTKA

  • podzim – charakteristické znaky, seznámení s pojmem Babí léto
  • kolik puntíků má mochomůrka? (procvičování číselné řady1–4)
  • písnička „Houby“, básnička „Vlaštovička“
  • barevné honičky, PH „Na čápa“
  • „Šípkový keř“ – kresba + otisky štětce

ŠTĚŇÁTKA

  • seznámení s písničkou: „Houbičky“
  • pracovní činnost: „Muchomůrka“
  • Rozhovor na téma: „Houby“ – jedlé x nejedlé
  • Grafomotorické cvičení: „ Cesta houbiček do košíku“
  • Seznámení s projektem: „Cvičení se Sokolem“

11. 9. – 15. 9. 2023

KUŘÁTKA

  • zůstáváme ve školce do oběda
  • první výlet mimo školní zahradu – procházka s většími dětmi na dětské hřiště
  • seznámení se značkami – omalovánky
  • cvičení s plyšovými kamarády
  • zpívání s většími dětmi u klavíru

KOŤÁTKA

  • povídání o naší vesnici, rozdílech mezi městem a vesnicí
  • kresba našeho domečku, v kterém bydlíme
  • básnička: ,,Domečky”
  • stavba malé vesničky z Lego stavebnic

ŠTĚŇÁTKA

  • seznámení s projektem: „Mašinka, která jede do stanice Škola“
  • pohádka: „O Smolíčkovi Pacholíčkovi“
  • vystřihovánka: „Smolíček“ – stříhání, skládání a lepení
  • „Jak se jmenuji“ – napodobování písmen

4. 9. – 8. 9. 2023

KUŘÁTKA

  • seznámení s budovou školy (školka, toalety, kuchyně, šatna)
  • návštěva školního hřiště (pískoviště, průlezky, tunel z vrbiček, zážitkový chodníček)
  • rozcvička s básničkou (kutálí se brambora)
  • seznamování s kamarády za pomoci maňáska ježka 

KOŤÁTKA

  • vyprávění zážitků z prázdnin
  • písnička „Courálek“
  • kresba postavy: To jsem já
  • seznámení s pravidly a bezpečností během dne 

ŠTĚŇÁTKA

  • vytvoření pravidel soužití (obrázková pravidla)
  • básničky: „Cinky linky“ a „Zatleskáme, zadupáme“
  • písnička: „Začít spolu“
  • kresba: „Můj první den ve školce“